איך להתחיל להתאמן בפארקור ?

תוכן עניינים

פארקור זאת טכניקת תנועה אשר משתמשת בתנאי הדרך כמכשול, חומות, מעקים, מדרגות ועוד יכולים לשמש בפארקור כמכשול.

פארקור הוא לא רק ספורט המצריך כושר גופני גבוה אלא גם עוזר לאמן את המוח שלכם לראות הזדמנויות במקום שאחרים יראו מכשול.

רוצים לדעת איך להתחיל להתאמן בפארקור ? הכנתי לכם מספר במספר נקודות חשובות בהן צריך להתמקד.

הכנה מנטלית

אחד הבעיות אצל מתאמנים בפארקור זה שלפעמים קשה להם לשחרר את הפחדים. כאשר מתחילים להתאמן בפארקור חשוב להגיע עם ראש נקי, לא לתת לפחד להשתלט לפני התרגיל.

אחד הדברים שאני אוהב להגיד למבוגרים שבאים להתאמן איתי בפעם הראשונה זה שהם צריכים להתחבר לילד הפנימי שלהם, שיהיה להם את הרצון לחקור ולהכיר משהו חדש. רבים מהם אומרים לי אחרי זה תודה ומספרים לי איך הם רואים הזדמנויות שאחרים פשוט לא מפספסים.פארקור למתחילים

דבר מאוד חשוב כאשר מתאמנים בפארקור, זה תקף לכל ספורט, זה להיות בטוח ביכולות שלכם ובאותו זמן לדעת את הגבולות שלכם. אל תנסו לעשות תרגילים מסובכים כאשר אתם רק מתחילים, בנו לכם בסיס טוב באימונים ולאט לאט התקדמו לתרגילים מתקדמים שחשבתם שתראו רק בסרטים.

הכנה פיזית

פארקור כמו כל ספורט דורש מהמתאמנים להיות בכושר, אם לא תהיו בכושר יהיה לכם קשה לבצע תרגילים פשוטים. מומלץ לעבוד על תרגילים בהם משתמשים במשקל הגוף מפני שגם בפארקור אתם תשתמשו במשקל הגוף שלכם בשביל תרגילים.איך עוברים מכשול בפארקור

מעבר לתרגילים עם משקל הגוף חשוב שתוכלו לרוץ ולהחזיק מעמד בריצה, אין צורך לרוץ 20 קילומטר אבל כן צריך להצליח לסיים ריצה בקצב איטי בינוני.

האם אפשר להתחיל להתאמן בפארקור בצורה עצמאית?

כן, התשובה היא חד משמעית כן. פארקור ניתן ללמוד לבד כל עוד אתם מקפידים לעבוד בצורה נכונה ולהכיר את הגבולות שלכם.

במידה ותנסו להתקדם בצורה מהירה מדי רוב הסיכויים שבשלב מסויים תפצעו ותצטרכו לנוח כמה חודשים, בהרבה מקרים דבר כזה יוביל לפרישה.

מספר טיפים למתחילים:

  • תתחילו מהבסיס, אל תתפתו מהר מדי לתרגילים המרשימים עם הסלטות והסיבובים. חשוב שדבר ראשון יהיה לכם בסיס חזק כדי שתוכלו לבנות עליו תרגילים כמו שצריך ותהיו בטוחים.
  • תתחילו מללמוד איך להתגלגל נכון, לא סתם קוראים לו גלגול הצלה.
  • אחר כך תלמדו איך לנחות נכון מבלי לפגוע בברכיים או בגב, ואז תוכלו להמשיך ולטפס בסולם התתרגילים.
  • תמצאו חברים שהתאמנו אתכם, תמיד הרבה יותר כיף להתאמן ביחד וגם הרבה יותר מלמד. חברים שלכם יוכלו לתקן אתכם ולהראות לכם מה עשיתם לא בסדר וכך גם אתם להם. בנוסף זה הרבה יותר בטוח כי במקרה של פציעה יהיה אתכם מישהו שיוכל לעזור לכם.
  • נסו לצלם את עצמכם ועם הזמן להסתכל ולראות את ההתקדמות שלכם.
  • הכי חשוב תהנו ותחייכו אחרת זה פשוט לא שווה.
איך להתחיל להתאמן בפארקור
Logo Inner White

דברו איתי

small_c_popup.png

יש לכם שאלה?

בואו נדבר