איך עושים פארקור

תוכן עניינים

פארקור זוהי אומנות תנועה. המטרה היא להגיע מנק' A לנק' B בדרך המהירה והאפקטיבית ביותר שיש, שזה כולל לטפס על גדרות או חומות, לקפוץ בין בניינים שונים, לקפוץ מגגות וממקומות גבוהים…

 

בפארקור אנו לומדים להפיק מהגוף את מירב היכולות שלו שעם הזמן אנשים מאבדים בעקבות אורח החיים המודרני. 

במהלך האימונים אנחנו לומדים איך להסתכל על מכשולים מזוויות שונות, לומדים איך ליפול ואיך לקום (שיעור לחיים).

איך ללמוד פארקור

בשביל ללמוד איך עושים פארקור בצורה מקצועית, עם מאמנים ועם הכלים הנכונים. אפשר להסתכל בדף המאמנים שלנו ולמצוא את המאמן הקרוב ביותר למקום מגורכם. (לינק)

 

אם החלטתם ללמוד בעצמכם אז דבר ראשון כדאי למצוא חברים שמתעניינים גם הם בתחום, כי תמיד יותר כיף להתאמן עם חברים. אפשר להתחבר לקבוצת וואטסאפ של Highflip 

https://chat.whatsapp.com/CISKn7KD33g0qpP0nwyLWr

דרך קבוצה זו תוכלו לשאול מי מתאמן באיזור בו אתם גרים וככה תוכלו לפגוש חברים חדשים שמתעניינים גם הם בתחום.

 

אחר כך תבדקו איזה תרגילים תרצו ללמוד ראשונים. כדי לפעול בצורה בטוחה מומלץ להתחיל מתרגילים שמתרגלים נפילות כמו לדוגמא סייפטי רול/גלגול הצלה. ישנם מדריכים רבים ביוטיוב שילמדו אתכם בצורה הנכונה.יש את הסרטון הזה: (לינק), תוכלו גם לראות את הסרטון של מאמן בינלאומי

שרבים למדו ממנו תרגילים וכעת שולטים בהם ברמה מקצועית. 

כמובן שישנם עוד מדריכים רבים וראויים ביוטיוב. תמיד מומלץ להצטייד לפני כל למידה של תרגיל חדש במזרון טוב ולעשות את זה במקום פתוח (לא בסלון לדוגמא). 

 

לאחר שלמדתם כיצד ליפול בצורה בטוחה מומלץ לעבור לתרגילים בסגנון וולט. לייזי וולט, סייפטי וולט, טורן וולט… אחרי שתלמדו את הטכניקות האלו אפשר ללמוד טכניקות בשם וול ראן (Wall run) לטיפוס על קירות או טכניקות שונות בשביל לקפוץ באופן מדויק (Precision jump).

 

עם הזמן, אחרי שתשלטו ממש בטכניקה של תרגילים אלו, תוכלו להתחיל ללמוד איך לעשות סלטות. הסלטה הפשוטה ביותר היא סלטה אחורית (Backflip) ובגלל זה מומלץ להתחיל איתה. אחר כך תלמדו סלטה קדמית (Front flip) וסלטה צידית (Sideflip) וככה תשלטו בבסיס של הסלטות ותוכלו להתחיל ללמוד תרגילים כמו -Wall back, palm flip… 

 

עם הזמן תלמדו לפתח סטייל משלכם ולהכניס אותו לכל תרגיל שתנסו. אפשר לקחת השראה מ- https://youtu.be/_OUiCqv94V0 , הבחור באמת יודע להכניס סטייל לתנועה שלו!!

 

אז ככה אתם יכולים ללמוד פארקור בעצמכם!!

אם תכנסו לקבוצת הוואטסאפ של Highflip  תוכלו לקבל עדכונים על אירועי פארקור ותחרויות גדולות שיש בארץ או אפילו סתם על אימונים משותפים שאנשים עושים וככה תוכלו להצטרף אליהם וללמוד עוד תרגילים. כי אין מה לעשות, כל פעם שמתאמנים עם אנשים חדשים לומדים הרבה דברים.

 

חשוב שתדעו שפארקור יכול להיות ספורט מסוכן אם לא לומדים אותו נכון, ולכן למרות שזה אפשרי ללמוד לבד או עם חברים, מומלץ לפנות למאמן פארקור וללמוד איתו (לינק לרשימת מאמנים). ככה תוכלו להיות בטוחים שאתם על הדרך הנכונה, אתם כמובן יכולים ליצור איתנו קשר באתר לייעוץ ועזרה (לינק לפופאפ יצירת קשר).

אם אתם רוצים לדעת עוד על איך עושים פארקור לבד מזומנים להסתכל על פארקור למתחילים.



תרגילי פארקור מומלצים למתחילים

  • סייפטי רול / גלגול הצלה – גלגול זה נועד להציל במצבים של נפילה והוא גם עוזר בנחיתה כאשר קופצים מגובה רב (סרטון טכניון )
  • סייפטי וולט – מעבר מעל מכשול נמוך, לרוב זה הוולט הכי יעיל ואפקטיבי לעבור את המכשול. 
  • Turn vualte (לבדוק שם)  – לרוב משתמשים בו כאשר רוצים להתעלות על המכשול ולרדת למטה (ראו סרטון).
  • קונג וולט – משתמשים בו כדי לנצל את התנופה ולהשתמש במכשול כדי לעבור לנקודה רחוקה יותר. 
  • Precision – טכניקה שנועדה לדייק את הקפיצות שלכם ולאפשר לכם לנחות על חומה דקה או מעקה.

 

אלה התרגילים הבסיסים המומלצים למתחילים, מומלץ לראות את הסרטונים כדי להבין יותר איך לבצע כל אחד מהתרגילים.

איך עושים פארקור
Logo Inner White

דברו איתי

small_c_popup.png

יש לכם שאלה?

בואו נדבר