מה זה פארקור

תוכן עניינים

ההיסטוריה של הפארקור

‏מאז ומתמיד אנשים ברחבי העולם היו משתמשים בפארקור, חלקם אפילו ביום יום,  ‏אך הם אינם היו מודעים לכך. המונח פארקור ואיך שאנחנו מכירים אותו כיום הומצא בתחילת המאה ה-20. ‏כאשר חיל צרפתי בשם ריימונד בל (Raymond Belle) ‏החליט שהוא רוצה להיות החייל הטוב ביותר על מסלול המכשולים שעליו התאמנו.

 ‏הוא היה יוצא להתאמן עליו בלילה ופיתח שיטה חדשה ויעילה יותר לעבור את המכשולים. כיוון שהיה מתאמן בלילה היה צריך לפתח שיטה שהיא גם שקטה כדי שלא יתפסו אותו. לאחר מכן בנו, דיוויד בל (David Belle) ‏פיתח את הספורט והפך אותו לדרך חיים ביחד עם חבריו. משם אנשים חדשים נכנסו לתחום והספורט התפתח למה שאנחנו מכירים היום.

פארקור היום

‏כיום אנחנו יכולים לראות שני זרמים מובילים בספורט. 

פארקור, אשר שם דגש על להגיע מנקודה A לנקודה B ‏בדרך המהירה והיעילה ביותר שיש. לרוב זה מתבטא בטיפוס מהיר על חומות, קפיצות בין גגות של מבנים שונים, קפיצות ממקומות גבוהים…

ופרי ראן (Freerun) ‏אשר שם דגש על להגיע מנקודה A לנקודה B בדרך היצירתית והיפה ביותר שיש. לרוב זה מתבטא בהרבה סלטות שונות ויש דגש גדול מאוד שכל התרגילים יהיו זורמים ויתחברו אחד לשני 

יתרונות הפארקור:

  • היכולת להסתכל על העולם- לפארקור יש יתרונות רבים. אחד הדברים החשובים ביותר שהוא נותן, זה היכולת להסתכל על כל העולם בתור מגרש המשחקים/אימונים שלכם, הוא יוסיף לכם ראיית עולם נוספת שתלווה אתכם בחיי היום יום.
  • חיזוק הגוף ויציבות- בנוסף הפארקור מחזק את הגוף ומשפר את יציבות הגוף במידה רבה. כיוון שבמהלך האימון תביאו את הגוף למצבים ולתנועות שהוא לא חווה מעולם, ‏שרירים מסויימים ‏שלא עובדים מספיק בפעילות היום יומית יעבדו במהלך האימון בצורה רציפה, אתם תיהיו חטובים יותר וגם שיווי המשקל שלכם ישתפר מאוד.
  • שיפור מהירות תגובה– בגלל שבפארקור אתם כל הזמן תהיו בתזוזה מהירה ותצטרכו לחשב הרבה דברים בזמן קצר, המהירות חשיבה והמהירות תגובה שלכם השתפרו, כמו כן גם ההימצאות במרחב.
  • מניעת פציעות- בספורט זה לומדים הרבה כיצד ליפול בצורה נכונה שלא תיפגעו, זה הרבה פעמים יכול להציל במקרה של נפילה או סתם תאונה שיכולה לקרות בחיי היום יום. 
  • השפעה רגשית- פארקור נותן הרגשה של חופש, ביטחון וגם הגנה. הוא יכול לשמש כאמצעי כדי להירגע מלחצי היום יום ולהפיג מתחים.

קהילת הפארקור בארץ

 באופן אישי אני חושב שהקהילה בארץ מלאה באנשים מיוחדים וטובים ואפשר למצוא שם משפחה נוספת.

‏בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מגלים עניין בתחום הפארקור ‏ורבים מהם אף מוסמכים להיות מאמנים ופותחים קבוצות פארקור. כתוצאה מכך גם קמים יותר פרויקטים בעיקר על ידי Parkour Israel ‏והקהילה רק ממשיכה לגדול ולהתפתח. ללוח האירועים הארצי של פארקור ישראל ניתן ללחוץ כאן. 

‏בחו״ל הפארקור כבר מוכר מאוד ויש קבוצות עם קהל מעריצים עצום כמו למשל סטורור Storror, להם יש כבר 7M עוקבים ביוטיוב (  https://bit.ly/3r3ACvg ) ישנם אולמות פארקור וחוגים רבים וגם תחרויות ואירועים בקנה מידה עולמי. כמו לדוגמא The Art Of Motion שזו תחרות פארקור של Red Bull.

https://win.gs/3yOSHjo

אז אם אתם אפילו רק קצת מתעניינים. זה הזמן להיכנס לתחום. זה לא משנה באיזה גיל או איזה מגדר אתם, ‏כי זה ספורט שמתאים פשוט לכולם. מוזמנים להתייעץ או לבחור מאמן באיזורכם.

מה זה פארקור
Logo Inner White

דברו איתי

small_c_popup.png

יש לכם שאלה?

בואו נדבר