פארקור למתחילים

תוכן עניינים

אם גם אתם החלטתם שסוף סוף אתם רוצים להתחיל ללמוד פארקור. אחרי שראיתם את זה באינספור סרטי פעולה או אחרי שחרשתם את היוטיוב וראיתם אלפי סרטוני פארקור, הגעתם למקום הנכון כאן תוכלו למצוא את כל מה שתצטרכו לדעת על פארקור למתחילים.

פארקור למתחילים – הדרך הטובה ביותר להתחיל

הדרך הטובה ביותר כדי להתחיל ללמוד פארקור היא למצוא קבוצה שמתאמנת בפארקור כבר זמן מה ולנסות לחבור אליה. תתחילו מלהציג את עצמכם ותסבירו שאתם רוצים ללמוד פארקור. טרייסרים ( אנשים שעושים פארקור) הם לרוב אנשים מאוד נחמדים והם ישמחו לעזור לכם להתחיל. לרובם יש גם את האהבה לתחום ולכן מישהו חדש שרוצה להיכנס לתחום יתן להם מוטיבציה כי ככה תחום הפארקור בארץ יגדל ויתפוס תאוצה.

 בנוסף אם אתם מתאמנים עם חברים הם יהיו שם תמיד כדי לתמוך בכם ולתקן אתכם כשתטעו וגם במקרה של פציעה הם יהיו שם כדי לעזור. 

אפשר למצוא קבוצות פארקור וחברים דרך קבוצת הווצאפ של HighFlip

אפשרות נוספת להתחיל ללמוד פארקור היא לבדוק אם יש באזורכם אולם פארקור או מאמנים.

אמנם הפארקור בארץ נמצא בתחילת דרכו ועדיין אין אולמות פארקור רבים אבל אולי יהיה לכם מזל ותמצאו אחד קרוב אליכם. 

היתרון באפשרות הזאת היא שתוכלו ללמוד את התרגילים בצורה מקצועית ונכונה יותר ובסביבה בטיחותית הרבה יותר ובכך להימנע מפציעות (שאין מה לעשות, הן חלק מכל ספורט).

איך לשמור על הבטיחות

פארקור יכול להיות ספורט מסוכן אם לא עושים אותו כראוי (אל תשכחו שגם בכדורגל נפצעים), אז דבר ראשון לפני שאתם הולכים לבצע תרגיל זה לחשוב עם עצמכם בכנות, האם אתם באמת מסוגלים לבצע אותו. אם יש לכם ספק אז עדיף לעצור ולחזור לתרגל את התרגיל בסביבה בטוחה עד שתרגישו מספיק בטוחים להוציא אותו החוצה מבלי להפגע.

דבר נוסף שעליכם לעשות הוא לבדוק את השטח לפני שאתם מבצעים תרגיל. האם כל מה שאתם מתכוונים להשתמש בו חזק מספיק? גדרות, מעקים, ספסלים, עצים…? האם יש זכוכיות באיזור? חול, אדמה, חצץ? האם אנשים עוברים באמצע? האם המשטח חלק? המקום רטוב או יבש? כל אלה דברים שעליכם לבדוק לפני כל תרגיל שאתם עומדים לבצע כי רוב הפציעות קורות בגלל סקירה לא טובה של השטח.

עוד דבר שכדאי לבדוק לפני שאתם מבצעים תרגיל, זה לראות איך ואיפה אתם עומדים ליפול במקרה שלא תצליחו את התרגיל. צריך לבדוק את השטח גם שם ולהיות בטוחים  שאתם יודעים מה לעשות במקרה של נפילה. אם זה לעשות גלגול או אולי לתפוס את עצמכם בעזרת איזה מעקה או חומה. את כל זה צריך לבדוק לפני שאתם מבצעים תרגיל.ובכלל רצוי להכיר את אומנות הנפילה שנקראת יוקמי (Ukemi). 

דבר שקורה הרבה וגורם לפציעות הוא לחץ חברתי. ולא תמיד הוא מופעל בכוונה רעה ולפעמים אפילו הוא מופעל לא במודע. לדוגמא כשתראו את חברים שלכם מבצעים תרגיל קשה אתם תרצו לבצע את התרגיל גם למרות שאתם יודעים שאינכם מסוגלים לזה עדיין. 

מדבר כזה צריך מאוד להיזהר כי זה משהו שלעולם לא ייגמר ותמיד ילווה אתכם כשתעשו פארקור. אבל אתם צריכים לדעת להקשיב לגוף שלכם ולא לתת ליכולות של אנשים אחרים להשפיע עליכם ולגרום לכם לבצע תרגילים מסוכנים

השמעו לכללים

טרייסרים נוטים לפעמים להגיע למקומות שאסור להם להיות בהם. זה קורה בגלל שהם רודפים אחרי אתגרים חדשים ומעניינים ולפעמים האתגרים האלה יהיו במקומות שהגישה אליהם אסורה. 

מה שחשוב שמתאמנים בפארקור זה לדעת את חוקי המקום. גם אם בחרתם ללכת ולהתאמן במקום שהגישה אליו אסורה עליכם לדעת את החוקים ובמידה ויבקשו מכם לעזוב את המקום לכבד את הבקשה וללכת בנימוס. במידה ויש שוטרים מעורבים תכבדו אותם ותעשו כפי שהם אומרים אבל הכי חשוב תהיו מנומסים לכולם. בסופו של דבר אתם הפנים של הפארקור ואם לא תהיו מנומסים ונחמדים לאנשים שמסביב, התחום יקבל פרסום שלילי ויגרום לפחות אנשים להיכנס לעולם המדהים של הפארקור שאנחנו כל כך אוהבים  וזה יקשה על הספורט הזה להתפתח ולגדול.

דבר נוסף זה תמיד לכבד אתם המקום בו אתם מתאמנים. אל תשאירו שום סימן שהייתם בו. תנקו אחריכם ואל תהרסו את הדברים הנמצאים בו. גם כדי שתוכלו לבוא אל המקום ולמצוא אותו יפה ומשמח וגם כדי שאנשים מסביב לא יכעסו על זה שאתם מתאמנים שם.

סבלנות

יש הרבה תרגילים מסובכים בפארקור שלוקח הרבה זמן ללמוד אותם ולשלוט בהם. המפתח להצלחה בתחום הוא סבלנות והתמדה. 

אל תכעסו במידה ואתם לא מצליחים ללמוד תרגיל ואל תתייאשו ממנו. תמשיכו לתרגל ואם תעשו זאת בדרך הנכונה אתם תצליחו. 

 

פארקור למתחילים
Logo Inner White

דברו איתי

small_c_popup.png

יש לכם שאלה?

בואו נדבר