ההיסטוריה של הפארקור

תוכן עניינים

ההיסטוריה של הפארקור מלאה ברגעים גדולים וחשובים וזה מכיוון שהפארקור היה קיים מאז ומתמיד, אך סגנון הפארקור המקובל היום פותח על ידי ריימונד בל בשנות ה-60. 

ריימונד בל

את סגנון הפארקור הבסיסי, כפי שאנו מכירים היום, פיתח אדם בשם ריימונד בל באיזור שנות ה-60.

ריימונד בל היה אדם צרפתי אשר שירת בצבא בזמן מלחמת וייטנאם. אחד מסוגי האימונים שהחיילים עברו היה מסלול מכשולים, שהמטרה הייתה לעבור אותו בצורה המהירה ביותר שאפשר.

ריימונד, שסבל בעבר מהתעללות רבה, רצה להיות הכי טוב והכי מהיר על המסלול כי הוא ידע שככה יהיה לו יתרון למקרה שמישהו ינסה להתעלל בו עוד פעם. 

הוא היה מתגנב בלילות ועושה את המסלול פעם אחר פעם, כל פעם היה משנה ומשפר את הטכניקה שלו עד שהיא תהיה הכי מדוייקת והכי יעילה שניתן. בנוסף, כיוון שאסור היה לו להתאמן שם בשעות כאלה הוא היה צריך לפתח טכניקה שגם תהיה שקטה ככל האפשר. בחלק מהאימונים שלו הוא היה קופץ ממקומות גבוהים מאוד על מנת ללמוד איך ליפול בלי להפגע וגם על מנת להתגבר על הפחד מהנפילה.

ימאקאסי

אחרי המלחמה חזר ריימונד לצרפת והעביר את הידע שלו לבנו, דיויד בל, ולחבר של דיויד סבסטיאן פוקאס.

דיויד וסבסטיאן יצרו קבוצה של חברים וקראו לעצמם ה"ימאקאסי"- חזק בגוף, נפש ורוח.

הם היו מתאמנים בפארקור כל הזמן, מפתחים שיטות אימון חדשות ומאתגרות. לפעמים היו מתאמנים יום שלם מבלי לשתות מים בכלל או שהיו ישנים על רצפת אבן וקמים בבוקר להתאמן וכל זה כדי להרגיל את הגוף לדברים חדשים וקשים ולשפר אותו. 

במהלך השנים אנשים חדשים נכנסו לתחום הפארקור והחלו להתאמן ובמהלך הזמן החלו להופיע סגנונות פארקור שונים ומיוחדים בתחום.

רגעים גדולים בפארקור

בהיסטוריה של הפארקור יש מלא אירועים חשובים כי ככל שיותר אנשים נכנסו לתחום, עלתה הרמה של הפארקור מסביב לעולם ואנשים התחילו לעשות דברים מרשימים ביותר. 

manpower gap

יש קפיצה בצרפת שנקראת the manpower הקפיצה היא בין שני בניינים מאוד גבוהים שביניהם יש הפרש גובה של 5 מטר, מרחק של 4 מטר ונפילה ארוכה מאוד למטה במקרה שלא קופצים בצורה טובה. בשנת 1998 היה התיעוד הראשון של מישהו קופץ את הקפיצה הזאת. הטרייסר שקפץ אותה היה דיויד בל, זאת אומנם לא היתה הפעם הראשונה שהוא קפץ אותה אבל את הפעמים הקודמות הוא לא תיעד והוא גם לא זוכר בדיוק מתי הן היו.

עם השנים אנשים נוספים עשו את הקפיצה הזאת, יש אנשים שעשו אותה בסלטה קדימה ואפילו בגיינר.

סיידפרי ראשון

ב-2017, באנגליה. נער בן 15/16 בשם מקס ברקר. עשה את התיעוד הראשון בתולדות הפארקור של סיידפליפ (side flip) למעקה, הנקרא גם סייד פרי ( side pre ). 

הוא קפץ ממדרגה, עשה סלטה צידית באוויר ונחת עם שני רגליו על מעקה צר, ממנו הוא המשיך אז ועשה סלטת בורג. 

דום נגד Lyon25

ב-2019 טרייסר אוסטרלי בשם דום. החליט שהוא רוצה לקחת את אתגר ה-Lyon25 ולאתגר אותו קצת. אתגר Lyon25 זה 25 מדרגות בצרפת שב-2015 מישהו קפץ אותם עם סקייטבורד. דוםהחליט שהוא רוצה לעשות את זה בסלטה.

הוא רק נתן מבט אחד על המדרגות וכבר אמר למצלמה " כן זה לגמרי אפשרי". חצי שעה אחר כך הוא כבר עשה את זה.כנסו לראות:

מומלץ גם להיכנס לסרטון המקורי שם מוסבר כל תהליך הקפיצה https://youtu.be/9_1QKiDtUqw ( יוטיוב לא נותן לשים אותו באתר )

כמובן שהיו עוד אירועים רבים ומשמעותיים בפארקור ועם הזמן יהיו עוד רבים.

אני מניח שאחרי שקראתם את זה יש לכם חשק עז ללמוד פארקור בעצמכם. אז מוזמנים לקרוא את פארקור למתחילים.

ההיסטוריה של הפארקור
Logo Inner White

דברו איתי

small_c_popup.png

יש לכם שאלה?

בואו נדבר